Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok pre e-shop
1. Všeobecné ustanovenia
1.1 Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácií spotrebiteľov na tovar zakúpený prostredníctvom e-shopu (ďalej len „tovar“).
1.2 Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a Občianskym zákonníkom.
1.3 Tento reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke e-shopu a je verejne dostupný v sídle predávajúceho.
2. Zodpovednosť za vady tovaru
2.1 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitom tovare nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením.
2.2 Ak sa vada prejaví do 24 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar mal vadu už pri prevzatí, pokiaľ predávajúci nepreukáže opak.
3. Uplatnenie reklamácie
3.1 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na tovar písomne, elektronicky alebo osobne v sídle predávajúceho.
3.2 Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť doklad o kúpe tovaru a popísať vadu tovaru.
4. Postup vybavenia reklamácie
4.1 Predávajúci je povinný po prijatí reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie, ktoré obsahuje dátum uplatnenia reklamácie, popis vady tovaru a predpokladaný termín vybavenia reklamácie.
4.2 Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní od prijatia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie.
4.3 Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo požadovať výmenu tovaru za nový.
4.4 Ak kupujúci uplatnil reklamáciu v prvých 12 mesiacoch od kúpy, predávajúci môže reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu po 12 mesiacoch od kúpy, musí kupujúcemu uviesť, kam môže poslať tovar na odborné posúdenie.
5. Práva kupujúceho pri uplatnení reklamácie
5.1 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady.
5.2 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy.
5.3 Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
6. Náklady spojené s uplatnením reklamácie
6.1 Kupujúci má právo na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie.
7. Záverečné ustanovenia
7.1 Tento reklamačný poriadok je platný a účinný od [dátum] a nahrádza všetky predchádzajúce ustanovenia a zvyklosti týkajúce sa uplatňovania reklamácií.
7.2 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku. Zmeny budú zverejnené na internetovej stránke e-shopu a budú platné od dátumu ich zverejnenia.
Platné od 01. 06. 2024